İletişimde Çatışma


İletişimde Çatışma


Toplumsal bir varlık olarak insanoğlunun uğraş verdiği, çaba sarf ettiği en önemli konulardan biri, "İletişimi daha etkili hale nasıl getirebiliriz?" olmuştur ve bundan sonra da bu çabalan devam edecektir. Tüm uğraşlara karşın eksiksiz ve çatışmalardan arınmış, çatışmalardan uzak ve mükemmel bir iletişim sürecini ya­şama sokmak zordur. Bir taraftan, üzerinde yaşadığımız yerküredeki kaynakların kıtlığı ve diğer taraftan kaynakların çeşitliliği ve karmaşıklığı; bireyin, grupların ve toplumların amaçları, gereksinimleri, beklentileri ve algılarındaki farklılık ve çeşitlilik bu zorluğu daha da arttırmaktadır. Bu anlamıyla çatışma sadece insanlara değil, tüm canlılara özgü bir olgudur.

Her canlı, bir gereksinimini gidermek istediğinde engelle karşılaşması duru­munda bir gerginlik yaşar. Gereksiniminin giderilememesi bir çatışma durumunu ortaya çıkarır. Genel olarak, olumsuz bir iletişim süreci gibi algılanmakla birlikte, çatışma, onu ortaya çıkaran durum ya da durumların doğru algılanması ve sürecin iyi yönetilmesi halinde geliştirici ve sorun çözmeye dönük süreci de ifade ediyor olabilir. Bakıldığında, birey ve toplumlarda olduğu gibi doğada da çatışmacı bir yapının varlığından söz edilebilir. Belki de insanı ve toplumları, içinde yaşadığı ev­rende sürekli gelişmeye ve yenileşmeye yönelten; yaşamı anlamlı kılan güç içinde bulunduğu çatışmacı yapıdır. Nitekim çağdaş yönetim anlayışlarını yaşamına sok­muş ve başarıya ulaşmış şirketlerde, çatışma temelli yönetim uygulamaları ön pla­na çıkmaktadır. Çatışmaların birey, grup ve örgütler açısından olumlu ve olumsuz yönleriyle ortaya koyulabilmesi ve etkili biçimde yönetilebilmesi, çatışma kavramı ve sürecinin irdelenmesiyle olanaklıdır.


Comments

Popular posts from this blog

Graf Analize Göre İletişim Çatışmaları

Johnson'ın Çatışma Ve Sorun Çözme Stratejisi

Kazan - Kaybet Yaklaşımı